Najczęściej zadawane pytania

1. Gdzie i jak mogę się ubezpieczyć?


Tylko drogą on-line, poprzez stronę http://www.nnw.umed.pl/ Zarejestruj się (załóż konto), wybierz wariant ubezpieczenia i opłać składkę.

 

2. Jak zarejestruję się w systemie Bezpieczne Życie Studenckie?


W zakładce „Rejestracja” wypełnij i zatwierdź dane a na wskazaną skrzynkę mailową otrzymasz link aktywacyjny.

 

3. Gdzie znajdę swoje polisy – potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia?


Po uiszczeniu składki system wygeneruje potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia na Twój adres mailowy.
W zakładce MOJE DOKUMENTY masz dostęp do informacji o Twoim programie ubezpieczeń oraz do warunków ubezpieczeń.

 

4. Nie dostałem linku aktywacyjnego. Co mam zrobić?


Sprawdź folder spam lub kosz skrzynki. Jeśli mail z linkiem aktywacyjnym nie wpłynął, skontaktuj się z nami pod adresem nnw.umed@merydian.pl

 

5. Nie widzę panelu logowania, co mam zrobić?


Zaakceptuj pliki cookie lub odśwież stronę.

 

6. Wpisałem niepoprawne dane, jak je zmienić?

 

Jeżeli zauważyłeś to przed realizacją wpłaty – nie martw się, dane automatycznie zostaną skorygowane, gdy wpiszesz poprawne. Natomiast jeśli dokonałeś już wpłaty i otrzymałeś potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia, koniecznie skontaktuj się z nami pod adresem nnw.umed@merydian.pl

 

7. Czy mogę zapłacić korzystając z systemu szybkich płatności online?


Tak, możesz zapłacić poprzez Przelewy24.
Sugerujemy wybór tego sposobu płatności, w szczególności jeśli Potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia chcesz otrzymać od razu.
W przypadku wyboru sposobu tradycyjnym przelewem Potwierdzenie otrzymasz po kilku dniach.

 

8. Na jakie konto mam dokonać wpłaty składki?


Po wyborze wariantu ubezpieczenia w wygenerowanym pliku Deklaracja będzie podany numer naszego rachunku bankowego.

 

9. Podałem inny niż wskazany w deklaracji tytuł wpłaty. Czy wpłata zostanie uznana?

 

System powinien odnaleźć wpłatę po pozostałych danych podanych przy przelewie. Jeżeli maksymalnie w ciągu tygodnia nie wpłynie na Twój adres mailowy potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia skontaktuj się z nami i na adres nnw.umed@merydian.pl prześlij potwierdzenie zapłaty. Przyspieszy to odszukanie wpłaty.

 

10. Czy otrzymam umowę zawarcia i gdzie mogę ją pobrać?


Po otrzymaniu wpłaty potwierdzimy automatycznie przystąpienie do ubezpieczenia zgodnie z wskazanymi danymi do ubezpieczenia. Potwierdzenie przystąpienia do PROGRAMU UBEZPIECZEŃ możesz pobrać w zakładce MOJE DOKUMENTY, dodatkowo system automatycznie wysyła potwierdzenie po opłaceniu składki na Twój adres mailowy.

 

11. Czy ubezpieczenie pokryje koszt leczenia stomatologicznego?


Jeśli jest to zwykłe leczenie stomatologiczne bez związku z następstwami w wyniku nieszczęśliwego wypadku polisa tego nie obejmie. Polisa nie obejmuje żadnych kosztów leczenia stomatologicznego za granicą, nawet będących następstwem wypadku.

 

12. Czy otrzymam świadczenie, jeżeli za granicą np. złamię nogę?


Tak. W zakresie trwałego uszczerbku na zdrowiu lub śmierci ochroną objęte są wypadki bez względu na to, gdzie one wystąpiły (w kraju czy za granicą) i o której godzinie doszło do wypadku (ochrona 24h na dobę). Niektóre koszty następcze wypadku są jednak pokrywane przez Ubezpieczyciela tylko w sytuacji, gdy zostały poniesione w Polsce. Za każdym razem trzeba to sprawdzić w warunkach ubezpieczenia. Koszty leczenia za granicą nie są objęte tą polisą.

 

13. Czy ubezpieczenie pokryje koszty leczenia za granicą podczas mojego wyjazdu?


Ubezpieczenie zasadniczo nie pokrywa kosztów leczenia za granicą. Koszty leczenia na terenie Unii Europejskiej mogą być pokryte na zasadach obowiązujących w danym kraju członkowskim w ramach posiadanej karty EKUZ (dotyczy obywateli UE), którą uzyskać można w NFZ.

Karta EKUZ nie pokryje wszystkich kosztów, które mogą powstać w sytuacji wypadku lub choroby za granicą, w szczególności dotyczy to kosztów transportu medycznego (te mogą być bardzo wysokie, nawet kilkaset tysięcy złotych).
Jeśli wyjeżdżasz za granicę koniecznie kup ubezpieczenie kosztów leczenia zagranicznego (np. w ramach karty EURO26).

 

14. Czy mogę chodzić do różnych specjalistów w ramach ubezpieczenia?


Jest to możliwe, o ile wymóg leczenia jest następstwem któregoś z następujących zdarzeń:

  • nieszczęśliwy wypadek,
  • zawał serca
  • krwotok śródczaszkowy
  • obrażenie ciała, którego zaistnienie spowodowane zostało atakiem epilepsji albo omdleniem o ustalonej przyczynie.

W tym celu skontaktuj się z infolinią ERGO HESTIA 801 107 107 i powołaj się na numer polisy wskazany w potwierdzeniu ochrony ubezpieczeniowej.

 

15. Czy zostanie mi wypłacone dzienne świadczenie szpitalne?


Dzienne świadczenie szpitalne wypłacane jest przez Ubezpieczyciela o ile pobyt w szpitalu był spowodowany zdarzeniem objętym ubezpieczeniem tj.:
- nieszczęśliwym wypadkiem
- zawałem serca
- krwotokiem śródczaszkowym
- obrażeniem ciała, których zaistnienie spowodowane zostało atakiem epilepsji albo omdleniem o nieustalonej przyczynie, polegające na uszkodzeniu ciała, rozstroju zdrowia.

Świadczenie przysługuje przy pobycie dłuższym niż 2 doby, jest płatne za każdy dzień pobytu od pierwszego dnia, nie dłużej jednak niż 90 dni.

 

16. Czy ubezpieczenie pokryje koszty transportu w pozycji leżącej do miejsca zamieszkania (w związku z uszkodzeniem)?


Ergo Hestia może zorganizować w ramach usługi assistance transport medyczny na terenie Polski.
W tym celu musisz się skontaktować z Infolinią Ergo Hestia 801 107 107, 801 114 114, (58) 555 55 55 (opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora).

UWAGA: Ergo Hestia nie zwróci Tobie kosztów  transportu, jeśli sam go sobie zorganizujesz.
Ergo Hestia w ramach usług assistance organizuje transport wykonywany przez jednostki działające na zlecenie Ergo Hestia.
Transport w pozycji leżącej nie jest zapewniany na Twoje życzenie, a tylko w sytuacji gdy taka konieczność wynika ze wskazań medycznych.

 

17. Jak mogę zgłosić szkodę?

Szkodę najlepiej zgłosić: on-line poprzez link z konta użytkownika lub załączony poniżej:

https://zgloszenieszkody.ergohestia.pl/#/ihestia/wizard/step1?brand=ihestia

Możesz ją także zgłosić:

- poprzez infolinię ERGO HESTIA 801 107 107 z telefonu stacjonarnego lub 58 555 5 555 z telefonu komórkowego lub zagranicy

 

 

; ;